Hoe zit het ook alweer?
Opzegtermijn
Opzeggen kan per mail of per post. De opzegtermijn is een maand (per de eerste van de maand). Dit opzegtermijn geldt ook bij vermindering van contracturen.
Extra dag of dag ruilen
Kom je een dagje niet naar de Keet dan kun je die dag binnen twee weken bij ons inhalen. Ruilen kan echter alleen indien er plek is op de groep en er voldoende medewerkers zijn. Heb je een dagje extra opvang nodig? Dit kan indien er voldoende plaats beschikbaar is. Deze dag(en) worden achteraf gefactureerd tegen het normale tarief. Geef deze kosten naderhand en binnen 3 maanden door aan de belastingdienst voor de kinderopvangtoeslag.
Studiedagen en vakanties
Heb je een contract inclusief vakantie? Dan kan je zoon of dochter tijdens de vakantie de hele dag terecht op de Keet. Wij zijn dan vanaf half 8 geopend. Belangrijk: laat ons uiterlijk 2 weken van tevoren weten of je kind wel of niet komt want wij gaan hier speciaal voor open.
Heeft de school een studiedag? Dan kunnen wij je zoon of dochter opvangen, net als tijdens een vakantiedag. Maar let op: dit zit niet standaard in het contract, je betaalt hier apart voor. Vraag het ook ruim van tevoren aan via het ouderportaal, zodat je verzekerd bent van een plek.
Wanneer wordt er geïncasseerd?
Je ontvangt van ons elk maand per e-mail een factuur voor de opvang die je hebt afgenomen. Hiervoor geef je een automatische incasso af. Wij incasseren het geld vooraf. Dus voorafgaand aan de maand waarin de opvang van je kind plaatsvindt. Hiermee sluiten we aan bij de Belastingdienst Toeslagen, die ook vooraf de kinderopvangtoeslag stort. De datum waarop wij incasseren kan per maand verschillen.
Kinderopvangtoeslag direct bij Keet & Koters laten storten?
Wil je de kinderopvangtoeslag rechtstreeks aan Keet & Koters laten storten? Laat de afdeling Toeslagen van de Belastingdienst dan weten, via ‘Mijn toeslagen’, dat zij de kinderopvangtoeslag rechtstreeks aan de Keet kunnen uitbetalen. Wij verrekenen de ontvangen toeslag dan met je factuur zodat je alleen nog het resterende bedrag aan ons hoeft te betalen. Je vraagt dit gemakkelijk aan via toeslagen.nl, waar je vervolgens op Mijn toeslagen met je DigiD inlogt.
Wanneer ontvang ik mijn jaaropgave?
In januari sturen we je een jaaropgave. Hierin staat het aantal afgenomen uren en de in rekening gebrachte bedragen van het voorafgaande jaar. Het is belangrijk dat je deze jaaropgave naar de Belastingdienst Toeslagen stuurt als de Belastingdienst hierom vraagt. Mocht je dit vergeten, dan stuurt de Belastingdienst Toeslagen je een aanmaning. En als je hier niet op reageert, vorderen zij de uitbetaalde kinderopvangtoeslag terug. Zorg dus dat je deze jaaropgaaf niet vergeet te versturen. De jaaropgave is ook altijd terug te vinden in het ouderportaal.
Extra opvang nodig?
Soms heb je behoefte aan extra opvanguren. Dat is mogelijk bij ons en kun je aanvragen via het ouderportaal. Als je extra opvanguren afneemt, dan berekenen we deze pas door nadat de extra opvang heeft plaatsgevonden. Je ziet de uren dan terug op een van de volgende facturen. Je hebt over de extra uren ook recht op kinderopvangtoeslag. Deze geef je door via toeslagen.nl, door middel van een wijziging.